
Rimte på 3,675 kg. og 59 cm. fanget af Rasmus Sonne
Beretning
Jeg startede rimtefiskeriet med en solotur i båden, svært fiskeri, men det lykkedes alligevel. Dagen efter en tur fra land, hvor jeg fik gået 20km uden én enkel fisk i nettet. Enten var de der ikke, eller så tog de så få stykker brød, at jeg aldrig fik chancen. Min motivation var da ikke at hue, men da jeg hørte min kammerat Mads havde fri, fik jeg alligevel blod på tanden. Det måtte lykkedes. Vi fiskede og fiskede. Samme mønster, færre fisk, små fisk og ikke særligt sultne. Vi var godt møre, men ved solnedgangen gav det som før, lidt mere aktivitet. Og, pludselig så vi en KÆMPE rimte, som Mads og jeg begge stirrede blindt på, mens den hapsede brød. Mads og jeg fik begge chancen, men strækket var svært fiskbart, og småskaller drillede os. Pludselig fik jeg placeret brødet perfekt nær rimten, som lige havde været oppe. Den hapsede mit brød. Jeg fik sat krogen, den tøg en tur i grøden og sivene, men blev landet sikkert kort herefter. Mads kiggede i nettet, gav mig en kæmpe krammer og råbte -“ enten er det, eller så er det fandme tæt på dk-rekorden”. Ved vejning og måling kunne jeg sagtens se, at det var en tyk gris, vi havde fået i båden. Man kunne putte en saddel på den! 3675g 59,5cm
|