© 2008

Klumpen

Havørred Kysten på 4,2 kg. og 67 cm. fanget af Morten Svarer

Beretning
Andreas og jeg havde en tur på kysten her idag, flere pladser blev skudt i rigtig gode forhold, men kun en enkelt nedfaldsfisk ville nappe i vores blink.

Sidste plads blev skudt, og der fandt vi endelig fiskene! I første gennemgang blev det hurtigt til et par omkring de 55 cm, et par omkring de 50 cm og så resten under 50 cm. Virkelig en flot snitstørrelse ingen fallere og måske kun 3 undermålere var oppe at vende. Vi fik lige varmen i bilen, inden vi ville gennemgå strækket igen - det med varmen i bilen kom sig nok mest af, at jeg valgte at lege vandhund, da jeg stod med den ene på de 55 cm.'

På vej til vandet igen snakkede vi lidt om, at der da også måtte være en stor imellem!- og ja det var der, i andet eller tredje kast kroger jeg et tungt dyr helt ude i kastet. Der var heldigvis ikke megen dramatik under fighten og den forholdt sig ganske roligt og gik tungt langs bunden lidt frem og tilbage inden Andreas nettede den i hans Mclean net med vægt. Vi fik hurtigt et mål, vægt og billede af den, og da vi samtidig havde fisk i fryseren valgte vi at genudsætte den. Men hold nu fast en klump! Kun 67 cm, men hele 4,2 kg! Vi har begge kontrolleret vægten efter vi kom hjem og den var sgu god nok!

K&B Morten

24-2-2014
Henrik Ravn | ravnenravn@hotmail.com
Du er jo ustyrlig Morten!:)
25-2-2014 19:48:05
Kasper Stengaard Sørensen | kasperstengaard@gmail.com
Det er en krabat! Fedt at der bliver kranet igen.
25-2-2014 18:24:01
Laurits Therkildsen | lauritstherkildsen@gmail.com
Stort tillykke med sølv-grisen..! I er dælme ikke til at styre, i to!

I øvrigt et jeg også enig i Mosgaards betragtninger ang. Hr. Dehlis mål for 2014 ;D
25-2-2014 16:35:32
Nicki Eriksen | nickieriksen@gmail.com
Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med blodplade? Ellers er I jo bare for gale. Begge to. Jeg er også tilbøjelig til at være enig med Mosgaard.
25-2-2014 7:47:03
Mikkel Schacksen | schacksen1@hotmail.com
Morten i har jo snart ødelagt alt håb om at vi andre dødelige kan få en havørred på listen i år med de kæmpe bæster i hiver op...
25-2-2014 6:05:15
Jakob Humaidan | jakob_humaidan@live.com
Fantastisk imponerende fisk! Wow! Tillykke med den! :) En kæmpe skam med Andreas. Puha... det er den slags, som kun tiden hjælper på :)
24-2-2014 23:06:23
Thomas Mosgaard | t.mosgaard@hotmail.com
Vild fisk. Jeg glæder mig satme til at se de fisk Dehli disker op med når han vil erobre førertrøjen i denne kategori.
24-2-2014 22:22:43
Mikkel Schacksen | schacksen1@hotmail.com
Det er jo for vildt det der morten, det har virkelig været vinteren hvor i har fået sat jeg på havørredlisten
24-2-2014 21:25:49
Bjarke Dehli | bjarkedehli@hotmail.com
I er satme vilde drenge! Tillykke med den super flotte fisk og tak for at lade svinet blive derude til mig:-)
24-2-2014 21:09:43
Morten Svarer | m.svarer@gmail.com
Der mangler i afsnit:

Nu havde vi jo kæmpe optur på, men det fik en "lille" dæmper 15 min senere, da vi nåede revet. Andreas krogede nemlig et kæmpe svin af en blankfisk! Den huggede på ganske nært hold "15-20 m" midt på revet og væltede rundt i overfladen og et område, som svarede til en blodplade blev pisket til skum. Det var uden tvivl drømmefisken han havde kroget! Jeg havde fået en stor linebue og mine line gik over Andreas', så jeg løb ud på siden af dyret for at få min line væk fra fisken, da den sprang helt fri af vandet, den vendte hurtigt for så igen at springe den anden vej da krogholdet mistes! Fuck!! Et bud på vægten havde som minimum været 7 kg. i kastet efter fik Andreas en undermåler og så var vi sgu så nedslået at vi gik tilbage til bilen, med lidt blandede følelser..